Home » Uncategorized » סופרלנד- משהו מריח באוויר

סופרלנד- משהו מריח באוויר

אתם יודעם מה קרה בסופרלנד?

למי שגר בחו”ל או התנתק מעיתונים תרשו לי לתת לכם בקצרה את הסיפור.

חאלד, מנהל בית ספר החליטו לפנק את תלמידיו ביום כיף בסופרלנד, יופי נכון?

אז זהו שלא.

הוא צלצל למקום, תחילה שמע ממישהי בשם מרינה שאין בעייה, אבל מהרגע שהיא שמעה את שמו חאלד, היא מהר מאוד דיברה עם אחד מהמנהלים. המנהלים לא רצו להכניס את התלמידים מנימוק שהמקום מועד לפורענות , אם יבואו ערבים ויהודים למקום, יהיהו צרות, אלימות כסאח . כך, שיש יום מיוחד לערבים ויום מיוחד ליהודים. חלאד, לא התעצל. הוא התקשר אח”כ, הציג עצמו כאייל וביקש לבוא עם תלמידיו הכביכול יהודים. אין בעייה כבר יש מקום והכול נפלא.

 

אני מניח שהסיפור החם הזה ישאר חם להמון זמן. משום שהסיפור הזה הוא סיפור בשרשת מתעצמת.

אני מבין שאנחנו העם והגזע הנבחר עלי אדמות, אנחנו כולנו, . טוב, הבנתם את הפרינציפ. באמת?

אני לא בטוח, למשל מצביעי יאיר לפיד, הבוס שלכם מר פוליטיקה חדש, לא רצה לשבת עם”הזועביז”, מה הוא רוצה לעשות איתה? או איתם? אני לא יודע, היה פעם  מישהו שלא רצה לשבת עם אברמסקי או כהן, זה היה לפני 7 ו8 עשורים. קראו לזה חוקי נירנברג, אחל”כ חוקי הגזע של פרינאצי באיטליה של 1938, והמון יהודים פשיסטים נלהבים מצאו עצמם מחוץ למחנה. ככה סתם כי אף אחד לא רצה לשבת עם”הזועביז”

 

טוב, אתם בטח חושבים שאין לי מה לעשות על הבו’קר, דווקא יש לי. אבל אני בכל זאת רוצה להגיד משהו, אני חושב שנמאס מזה שישנם למעלה מ80 אחוז ישראלים ו40 ח”כים שחושבים שחוקי נירנברג, זה אחלה חוקים.

אני יודע שלישראלים לא נפל האסימון, אבל הגזענות הזו הצמיחה גרורות, זה כבר חודר נגד האתיופים, הרוסים שנראים ארים אגב,  כי הם נוצרים, עדות המזרח שנראים ערבים, פליטי חרב מסודן, בדואים, כל אותם מיעוטים אסינים, שאיתרע מזלם לעבוד במדינה שלנו וחס ושלום להתאהב בבנות ישראליות אריות, ועדיין לא נפל האסימון.

אגב, בעניין הזה, צמד הח”כים האתיופים של יש עתיד, לא שמעתי אותכם? צייצתם בצייצניקו? דיברתם בפייסבוק? גורנישט כמו שאומרים אצלכם באמהרית. גורנישט גם מאלופי הדיבור החופשי והתקינות הפוליטית של הליכוד, טוב אין מה לצפות משם, בהמות נשארות בהמות, וההרכב האנושי שבחר במוסוליני, אם לא בגרוע ביותר, עדיין כאן.

 

אבל בכל זאת, תנו לי לסבר לכם את האוזן. נניח שבחרנו בדרך של בניטו, מוסוליני, לא באח שלי נפתלי, נניח שכן. טוב, אז יש מחנות ריכוז, והצבא זורק את כל השמלאנים למחנות הללו, ויש חוקי גזע נוקשים עם  סעיפים שמגדירים גזעית מיהו יהודי.

ואז מה? העולם שותק? לא בדיוק.

כי אז לא יהיו יהודים יותר, זהו העם ששרד מאות בשנים כקורבן גזענות, מהרגע שיהפוך לגזען עם תעודות, יחסל את עצמו מהר מאוד ממה שהיטלר חיסל אותו. שנה, חודשים, שניות, דקות, לא משנה לא יהיה יותר עם יהודי.

אבל בוא נניח לדרך של בניטו מוסוליני לא בנט, ונבחר בדרך שפויה יותר. זו שמקרבת בין מיעוטים, הדרך של בובר,  , אני יודע שהמון שקוראים אותי לא יודעים מי אלו. אז ככה, ברל כצנלסון היה האידאולוג של תנועת העבודה והיה אנטי-גזען, מרטין בובר היה פילוסוף שברח מהיטלר לירושליים, יצחק, בן-צבי שחקר את עדות ישראל היה סוציאל-דמוקרט ואוהב אדם, יצחק נבון היה נשיא מדינה הומאני מאין כמותו בזמן הליכוד, פנחס רוזן, חיים כהן שניהם מגרמניה, שניהם ליברלים, שניהם הומניסטים הדרך ההומנית הזו לא מבטלת את הנשק, לא מקלה ראש בסכנות מחוץ, אבל היא יודעת שכדי להיות מוכנים לסכנות מבחוץ, אסור לנו לבחור בפשיזם הישראלי, בין אם הוא דובר עברית במבטא מזרחי, רוסי, אנגלי, או צברי, בין אם הפשיחזם הזה מתחזה לאח שלי ולפוליטיקה חדשה. פשיזם זה פשיזם! בין אם קוראים לו איבט, יאיר, או נפתלי.

אני יודע שהמון חבר’ה מכם מדברים נגד תג מחיר, ונגד מה שקרה בסופרלנד, שר החינוך אפילו עשה מעשה נועז ודיבר עם חאלד, אגב נראה אותו מבקר פעם בבתי-ספר ערים ביפו ואומר בערבית:”אני ערבי ואני יהודי ואני שונא גזענות ואני אזרח ישראלי”, שפיזית יחבק כל תלמיד ותלמידה ערבים הוא יעשה את זה ממש. להזכיר לכם זה הרב פירון שיצא נגד השכרת דירות לערבים ונגד הומואים, אז כן הוא ממש שר חינוך שמתאים למדינה הזאת.

 

שפיות? האם השפיות תנצח ונהיה פעם אחת אומה ישראלית נורמלית עם רוב יהודי שיפסיק להתייחס לעצמו כאל גזע ועם נבחר? אני מתפלל שזה יבוא, אבל אני מצד שני גם אתאיסט ואני לא ממש מאמין שיש אלוהים שם.

להת’

 

דרור.,,

Leave a Reply

