Home » Uncategorized » חג החירות- אבל האם אנחנו באמת חופשים?

חג החירות- אבל האם אנחנו באמת חופשים?

חג הפסח הראשון מתקרב לסיומו, ואני רוצה לשאול אותכם ששת קוראי ועוקבי היקרים והרביםן מיני ספור את השאלה הבאה:
האם אנחנו באמת חופשיים?

נכון, על הנייר ועל הקרקע אנחנו אכן חופשיים, כל אחד מכיר את ההישגים- אני לא צריך לפרט, נכון? מעצתמת הייטק, רופאים ושופטים ערביים נמצאים בעמדות השפעה, אפילו הבישדוק המשפיל בנתב”ג הפסיק לפעול, תחי הטכנולוגיה, אם רק יעבירו אותה לחנוונים ומבני ציבור, אז ערבים יוכלו להיכנס באין מפריע ובלי שאלות קלוץ פולשניות, שנעשות בשם הביטחון..

אבל, זהו שלא. למעשה אנחנו כבולים עמוק בשלשלאות, או בשלשלת אחת מחלידה, בת 47 שנים עוד מעט.

לשלשלת הזו,קוראים הכיבוש. במשך 47 השנים הללו, יוני יהיה 47, ואני לא רואה נסיגה פתאומית לקוי ה5 או 4-5 ליוני נכון?

כי איך שלא נסתכל על זה זה בא ומתחיל משם. תסתסכלו על כל ההתנחלויות הבוהקות, כן יש כאלו שמשחקים אותה בכאילו חלוציות, זו חלוציות אוונטאית לחלוטין, שנקנתה בידי עשיר אחד יהודי בארה”ב או שניים שיש להם עמדות םשיסטיות, או נוצרים חסודים שיעשו הכול במטרה לפתוח במלחמת שמד, שבסוף המוסלמים והיהודים הנותרים, לשיטתם יתנצרו או יחוסלו גם כן, איזה נוצרים נחמדים יש לנו, והם כו–לם חברים של המתנחלים שלנו. ועוד לא אמרתי מילה על פגישותיהם של סגני שרים מהליכוד עם מפלגות ימין קיצוני.”אמור לי מי חברך…”
איזה מין חופש הוא זה, שכל התקציב הולך לכבישים ריקים, התנחלויות פוטיומקין, ערים נאות מראה, שבהם יושבת לה אוכלוסיית קולוניאליסטים יהודית, שפעם הייתה קורבן של הקולוניאליזם( או אבותיהם ואבות-אבותיהם) הצרפתי או הבריטי, וכעת היא מתנהגת כאילו הייתה כובש בריטי או צרפתי, הולנדי-אפריקנרי, או ספרדי מהמאות הקודמות? איזה מין חופש שיליד לא יכול להביע את עצמו, לא יכול לצאת לעבודה, לא יכול ללכת לעבוד ולעבד את נחלתו- שלו, אם היא לא נשרפה כבר בידי יהודי ההתנחלויות היקרים, אותם צעירים אידאליסטים, שמשחקים להם בבבוקרים טקסנים מול המסרבים להיות אינדיאנים, ורואים בעצמם נכבשים חסרי זכויות.
ומעבר למה שהיה פעם ואולי יהיה הקו הירוק, החיים לא טובים. לאחרונה, אנו חוזים בהתפרצותן של קבוצות, שמושפעות ממוסליני, שמעשיהן, מדיניותן ודבריהן, מזכירות לי את החולצות השחורות של פםרנקו ומוסליני, לא את הישראל שלי.

כי אני הכרתי פעם ישראל אחרת, זו של 1967, עד יוני, שהייתה באמת דמוקרטית, בישראל הזאת, תשמעו טוב, זוג צעיר יכולה היה להשיג לו בית, לאנשים ולממשלתם היה איכפת. נכון היו עוולות, בטח שלאזרחים הישראלים ממוצא מוסלמי או פלשתיני, לא היה טוב, ועדיין הם במצב לא טוב, אבל באוכלוסיה היהודית, תלמידים לא זממו לרצוח תלמיד, נכון היו ותמיד יהיו פשעים ופושעים, אבל אתם יודעים הם לא היו כל כך אכזריים כמו היום.
הממשל הצבאי היה נורא ואיום, טוב שבוטל חבל שלא בוטל בשנת 1957, אבל לוי אשכול ראש הממשלה ההומניסט(1969-1964) ביטלו בשנת 1966. בגין אגב, היה מתנגד הנחרץ ביותר כלפימעשי העוולות שנעשו לערבים, אותו בגין שהיום במפלגתו קיימות קבוצות שמזכירות לי במנהגיהן, מעשיהן ונאומיהם את הדוצ’ה והקואדיליו,
יש כאלו שיאמרו לי שאנחנו כבר בתוך פשיזם נוסח מוסוליני, או פראנקו, שאנחנו כבר מדינת רפובליקת בננות אפרו-לטינו-אסינית. אני לא ממש בטוח.
מצד שני, לצד הקואליציה עם הרוחות הפשיסטיות, קיים עידוד לקפיטליזם פראי, אותו קפיטליזם שהוא אחיו התאום והממןן של הפשיזם קיים במדינה שלנו, היום במדינה, זוג צעיר יכול לחלום על דירה, הומניזם לא ממש קיים, התעמרות בפליטי חרב מסכנים מסודן, התעמרות בבן זוג לא יהודי שבא בעקבות אהבתו מארצות בעלות יחסים דיפלומטיים, ארצות שלא מזיקות לישראל, ואיטלקי, אמריקני, הולנדי, או צרפתי נוצרי שהגיע ארצה בעקבות אהבתו, נאלץ לעבור מסכת התעללות, שמזכירה לאנשים מדינה אחרת באירופה לפני שבעה ושמונה עשורים, אני לא שותף לדעה הזאת, אני חושב שאנחנו לא שם, אבל בכל זאת, אני לא רואה את המחוקק היום שיוזם חקיקה הוןמנית לגבי האכולוסיה הלא-יהודית במדינתנו. אבל אין מה לצפות מהקואליציה הזו, נכון?

טוב, אני מסיים בנימה אופטימית, אני יודע שיש בתוכנו אנשים כמוני,ישראלים שפוט יגידו מספיק, די עם האלימות, די עם הקפיטליזם חסר הנשמה, הקר, די עם ההתעמרות, די לכיבוש, די עם האפליה כלפי הלא-יהודים במדינתנו, יהיו ישראלים ומפלגות, שיפרצו קדימה ואולי תהיה לנו קואליציה הומנית יותר, דמוקרטית יותר וישראל שפויה נקייה מכיבוש והתעמרות, נקיה מרוע ממוסד, תמיד יהיה רוע, פשיעה, תמיד תהיה אלימות, אבל אני רוצה להאמין שההומניזם אולי ינצח.

מצד שני, אני ציניקן חסר תקנה, כך שאני לא ממש יודע.

Leave a Reply

