Home » Uncategorized » אז מי ניצח ב”צוק איתן”?

אז מי ניצח ב”צוק איתן”?

שלום לכם ששת קוראי ועוקבי הנאמנים ושנה טובה!

כפי שראיתם הזנחתי אותכם. הייתה לי סיבה- סחיימתי לכתוב את הגרסה הרביעית לתסריט הקומי שלי( מי שמעוניין רק בנושא הזה, ואך ורק בו, שיכתוב לי בPRIVATE MESSAGE ואני אעדכן אותו)
כפי שראינו שמענו בשלושת החודשים האחרונים היו לא מעט רעשיחם, הייתה מלחמת דאעש, והייתה מלחמת צוק איתן

אני מכנה את זה מלחמה, מבצע אצלי זה בדרך כלל פחות מחודשיים.
האם הרווחנו מהמלחמה הזאת? לא חושב, לא אנו לא הפלשתינים.

המלחמה הבזוייה והמלוכלכת הזו, העלתה המון זרמים לשטח.בצד הרס תשתיות הדדי- גם אצלנו ובעיקר אצלם, הפשיזם הדתי שלהם-חמאס, לא העלה ארוכה לפצעיהם, ההיפך רק החריפם בעזרת סיסמאות קליטות אך נבובות, בדיוק כמו הנגטיב שלהם- הקואליציה שלנו שהביאה שלל ססמאות בסולידריות שמאחוריהם היה ריק רעיוני!.אפילו המצור המהולל שהטלנו עליהם, אפילו הוא לא העלה מזור, אומנם גלעד שליט, סיבת המצור כבר בבית, אבל המצור המטופש הזה, לא הביא לכלום. האם זה גרם לכך שלא נורו טילים על ישראל? שלא הייתה עיר תחתית שבוניה לא יעדו אותה לתחבורה ציבורית אלא ליותר הרס עקר וחסר תוחלת? אז מה הוא הועיל למי ? לא לנו לא להם!

כלום נאדה, יש לנו שני צדדים שעומדים ומגרדים את ראשם במבוכה- האם כל ההרג הזה משני הצדדים הצדיק את המערכה/מלחמה הקטנה והמלוכלכלת הזו?
באירופה, ארה”ב, קנדה, (חוגים מסויימים למשל באקדמיה, ידוענים, ומוסלמים) ארצות לטינו-אמריקניות ודרום-אפריקה קם לו באיטיות, גל חדש אנטי ישראלי ואנטי יהודי, התנועה להחרמת ישראל BDS( כמובן, רק ישראל, אין נבלים ודיקטטורות חשוכות, כל העולם דמוקרטי, מערב הסעודית, ועבור בסין, צפון-קוריאה, רוסיה ובלארוס, ידידי שר חוצנו הנכבד, שהושפעו מבניטו מוסוליני), רק אנחנו הנבל האמיתי. כן, המבצע הזה רק השחיר את פנינו בעולם עוד יותר, האם ההשחרה הזו לגיטימית? אני בספק, אבל בכל זאת, שאתה צופה בעשרות גופות של ילדים, זקנים ונשים וגם בפצועים שלהם, ובפליטים שלהם, זה לא צובט את הלב? אצלי לפחות זה כן, אלא אם יש כאלו שחושבים כמובן אחרת”מוות לערבים/שמלאנים לכבשנים” חבר’ה מהימין, זה הפוך זה:”מוות לשמאלנים/ערבים לכבשנים”
אבל מה לעשות ואני נמנה עם הצד ה”תבוסתני” עאלק, זה שעדיין מחיק במוסריות מסויימת, זה שמתנגד לכל פנטיות- מוסלמית, יהודית, חילונית, ואני לא רואה שום יבה להתהולל במראות הזוועה הללו, גם אם זה באשמת הצד ההוא, אפילו אם זה באשמתו. זה פשוט מצמרר ומעורר יגון ועצב. לא ניצחנו אחרי תמונות כאלו, לא ניצחנו וזהו! אני נשמע עכשיו כמו ילד קטן, אבל עדיף להיות קטן ומפוכח מגדול ועיוור.

האם הפכנו שפויים יותר לאחר המלחמה הבזוייה והמלוכלכלת הזו? ההיפך! ברחוב ובפוליטיקה שולט ביתר שאת, לפי מה שקוראים ורואים המחנה שרוצה לעשות למדינת ישראל את המודל המדיני-רעיוני של איטליה הפשיסטית של מוסוליני, ומצדו השני של אותם חולי רוח דוברי עברית, במבטא מזרחי,רוסי, אמריקני או בלי מבטא כלל נראה לו השמאל המאוייד, ככה זה נראה השמאל התאדה??, אני לא חושב . השמאל הישראלי קיים. אמנם מפולג( כמה זמן זה יקח עד שנתאחד?), חלש, שברירי, לא ממש קיים ובכל זאת הייתי רוצה להאמין שהוא שם.

אבל, בוא ונהיה הגיונים, אם נסתכל בסקר שפורסם בשבוע הזה, נראה לנו כוס חצי חצתי. למשל, אותם 47% שלא רוצים את הערבי כשכן בבית שלהם, מול ה57% שכן רוצים. אז הנה לנו, אין סכנה, הכל בסדר, זאת אף זאת, הנה לנו בני ציפר עורך ספרותי, מתרגם, משורר, בעל טור שנון ומושחז, שמרגיע אותי שהימין בארץ הוא רק דימוי כמו שהשמאל הוא כזה. אני נרגעתי, באמת, רק יש לי שאלה אלייכם ששת קוראי ועוקבי הנאמנים: תראו, שמפגין מהימין, מרביץ למפגין מהשמאל, ויורד למפגין השמלאני דם, אז זה דם אמיתי או מדומיין? כי פרימיטיבי שכמוני חושב שדם זה לא מדומיין! יכול להיות שחמור שכמוני צודק וגאון ספרותי כבני ציפר טועה?

אנחנו וסכסוכנו נראים כשני מתאגרפים ישישים, האחד טוען לכתר, השני אלוף, האחד מתצנודד לו, המום, ספוג מהלומות שעיוותו את גופו, עירבלו את מחשבתו, אך מסרב ליפולך, המהאמן שלו לא רוצה לזרוק את המגבת, למרות שבסתר ליבו האטוען לכתר כבר רוצה לו ליפול לזירה, המתאגרף השני, ספוג מהלומות, חושיו עדיין בסדר, אבל הוא מסרב לעזוב כאלוף, השופט רוצה כבר את התיקו, הצופים נמאס להם והם מתחילים לנטוש את הזירה הזו, זה לא קרב זה חרטא ברטא הם אומרים וצודקים., ככך הם חושבים להם, אבל שני המתאגרפים, מאמניהם, וכל הפמליות שלהם, עדיין שם, והושפט שרוצה ללכת מנסה כבר להריז על תיקו מכובד שיסיים את הקרב האומלל והאידיוטי הה שנשך לו כבר כמה זמן? 60? 65? מי סופר? שיסתיים כבר הקרב הזה!!
אבל, הוא לא מסתיים ואני צופה לי בזירה הזו, כחלק מהפמלייה, נואש מחתייארים גם שלהם וגם ובעיקר שלנו ונמאס לי כבר מכל הסיפור.

אני לא חושב שנטישת הזירה היא הדבר הנכון לעשותו, המון חבר’ה ברחו מכאן, שמלאנים כמוני, עזבו והתייאשו, אומרים שהמיואשים שברחו מגרמניה של 1933-34 ניצחו את היטלר, אנחנו לא שם, לא בהיטלר, אבל אולי אצל מוסוליני? לא ברור לי למה לעזוב את הזירה, למה לברוח לנו לפרת’, אדינבורו, ברלין, ניו-יורק, אפילו לקייפטאון, או להונג-קונג, רק בשביל לשמוע מישהו מסנן לו ברחוב בבודפשט משהו על היהודים, או בניו-יורק ובפריז, בלונדון ,לוס-אנג’לס, סן-פרנסיסקו, קורק ודבלין, או בלפסט, אתה פוגש לך באינטלקטואל חביב ומתוק, שבסר פנים יפות ובנימוס תקין-פוליטית, אומר לך בחביבות -מה באולפן טלוויזיה אליו נקלעת, או במסיבה:”שמע היהודים הם יותר מידי אצלנו אתה לא חושב שיש יותר מידי יהודים באקדמיה, אולי הגיע הזמן אפלייה מתקנת, לא” בטח!
אבל אולי במקום זאת, צריך להגיע אליה, לזירה ההיא, , לקחת את שני המתאגרפים הללו ופשוט לצרוח להם בעברית ובערבית: “חלאס די תיקו!!! שתי מדינות!!! מספיק די!!!”

אני הייתי רוצה להאמין שישראל עדיין לא צועדת למשעול ממנוישנה רק הכחדה, כי הנה אנו קרבים לצומת, אני ממש מסרב לקרא לזה גורלי, הרה גורל, עזבו אותי מהמילים המפוצצות האלו, אני רוצה לשאול במילותיו של פאולוס, ראשון האפיפיורים בנצרות(לשעבר שאול התרסי) את ישוע:”לאיפה אלך?-QUO VADIS ANTE.
הרי ממה נפשך כמו שאומרים בעברית מליצית, או בחייאת חברה’לך מה אתם רוצים כישראלים? מדינה פשיסטית כמו שצריך, או מדינה דמוקרטית? פשיזם והכחדתה של המדגינה ואולי של כל העם היהודי, או דמוקרטיה אמיתית, חילונית- עם רוב יהודי, ברור, זו מדינת היהודים עדיין- מה מבוקשנו? מה אנו רוצים? מדינה יהודית ולא דמוקרטית? או מדינה אשכרה חילונית, עם רוב יהודי, למען יהודי העולם? האם אנו באמת רוצים להנציח את העאלק מצב מדיני המזהיר שאליו נקלענו אנו התבוססנו ומבוססים בו וטובלים באמבט החרא הזה כבר לא מעט שנים? פעם יצאנו מממנו קצת, אבל אז רבין נרצח, ברק גמגם וברח, ואנחנו נותרנו בתוך אבמט החרא . אז ראבק, אתם שואפים ללכת לקראת עתיד טוב יותר, לטבול באמבט מיים צחים, או להמשיך להתבוסס באמבט החרא? כי אני, חברים וידידים,כבר מזמן בחרתי, עוד בגיל 14 וחצי, שאני לא רוצה לטבול באמבט חרא. זהו!
שנה טובה לכם יקירי, באמת לךכל החברים שלי היהודים, הפלשתינים בפלשתין הכבושה, ובישראל, בפזורה, הנוצרים-לכיתותיהם, הבודהיסטים, מוסלמים , עובדי אלילים, לכולכם שנה מאושרת שנה טוב ה לכם יקירי הקוןראים והעוקבים, אולי הזירה תמציא את עצמה מחדש.

Leave a Reply

